torsdag 26 mars 2009

Blommor och blader..

Konstigt att man kan ha vårkänslor, trots att temperaturen visade på -24 grader i morse, idag har vi verkligen en strålande dag, så det blir nog flera promenader under dagen, man får passa på när tösen tar sig en lur. (Och knatandet kan ju aldrig skada för mig.)
Usch vad mycket ideer man får när man går hemma, man ser allt som man vill göra så mycket tydligare, än när man kommer hem efter 5 på em, då är man nöjd om man orkar laga middagsmat..
Det som är synd är att man har betydligt sämre med pengar när man är barnledig, det borde faktiskt vara precis tvärtom, när man går hemma skulle man behöva mer pengar än om man jobbar, eller hur?! Man har ju mer tid att spendera på :)

När jag var i Umeå så passade jag på att köpa lite mera frön, så nu har jag fått ner dem i jorden och jag hoppas på bättre lycka än med mina sabla pelargonfrön, av två "dyra" påsar blev det bara 2 stackars plantor som blev något, snopet va?!?
Sen har mina fjolårspelargon äntligen fått flytta upp ur källaren och kanske kan de vakna till liv igen.. om turen är med mig.
Åh vad jag känner att jag skulle vilja ha ett växthus, så snälla!! om någon har ett över så kan jag gärna överta det?!?


Ha en skön dag mina kära vänner:))

Inga kommentarer:

Bloggarkiv