måndag 28 mars 2011

Tur som ett tok...

i helgen var vi och hälsade på ett par vänner ungefär 1½ timmes bilfärd hemifrån.
Och vi hade en helmysig dag, först stekte vi lite mat på elden och vi hade turen att solen tittade fram precis just då :D
Sen gick vi lite husesyn bland alla stugor och dyl på gården efter det tilltog vinden och vi fick fortsätta dagen inomhus.(med lite hockey och en god middag)
Eftersom min vän är en riktig skrotsamlare så hade jag turen att få frågan om jag ville ha en gammal gjutjärnspanna att steka i när vi är ute på våra skoter/fisketurer, nja sa jag, men du har inte någon gammal lampa i dina samlingar??
Jo mycket riktigt.. och dessutom precis en sådan lampa jag ville ha och har letat till vårt "nya" rum..nu ska den bara rengöras och få lite ny kabel och lamphållare..så är lyckan fullständig :)) Jag visar väl en bild såsmåningom!
Att man kan känna sig så rik av lite skräp..
Sköt om er alla vänner!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken tur du hade! Visa nu en bild ganska snart, helst före/efter renoveringen!

Kram
Nika

Anonym sa...

Blir spännande att se kära sys:) ser fram emot det,
kram

Bloggarkiv